Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2015

ΕΥΡΩΓΝΩΣΗ Παπάγου: Οργάνωση και υπεύθυνη εκπαίδευση για επιτυχίες

Της Λέττας Καλαμαρά 


Τα κέντρα ξένων γλωσσών ΕΥΡΩΓΝΩΣΗ ιδρύθηκαν το 1989. Στον Παπάγο πρωτοξεκίνησαν το 2004 με μεγάλο αριθμό μαθητών τόσο στο τμήμα εκμάθησης ξένων γλωσσών όσο και στο τμήμα ηλεκτρονικών υπολογιστών και πληροφορικής. Από το 2010 η ΕΥΡΩΓΝΩΣΗ Παπάγου τελεί υπό τη διεύθυνση της οικογένειας Αθανασόπουλου και ειδικότερα της κ. Άλκηστις Αθανασοπούλου. Κατά την προηγούμενη ακαδημαϊκή χρονιά, το κέντρο σημείωσε εξαιρετικές επιδόσεις στις εξετάσεις των διπλωμάτων της αγγλικής γλώσσας. Από τα 23 παιδιά που εξετάστηκαν για Lower, Advnace και Proficiency, πέρασαν όλα.  Το PapagosDay συνομίλησε με τον σύμβουλο διοίκησης της εταιρείας, κ. Αλέξη Αθανασόπουλο καθώς και με την ακαδημαϊκή υπεύθυνο, κ. Λία Μακράκη, για την εκπαιδευτική αλλά και την επιχειρηματική πορεία του κέντρου ξένων γλωσσών ΕΥΡΩΓΝΩΣΗ Παπάγου, για τη συμβολή του στην ξενόγλωσση εκπαίδευση στην περιοχή μας αλλά και για τις αρνητικές επιπτώσεις της επιβολής του ΦΠΑ κατά 23% στην ιδιωτική εκπαίδευση.  

«Η ΕΥΡΩΓΝΩΣΗ Παπάγου υπό τη διεύθυνση της οικογένειας Αθανασόπουλου ξεκίνησε το 2010. Φέτος είναι ο έκτος χρόνος λειτουργίας και παρουσίας μας στην αγορά. Είναι ένα σχολείο υπό την αιγίδα της ΕΥΡΩΓΝΩΣΗΣ που είναι από τους μεγαλύτερους φορείς ιδιωτικής εκπαίδευσης στην Ελλάδα, την Κύπρο και τη Ρουμανία, με 350 κέντρα Ξένων Γλωσσών και Πληροφορικής σε λειτουργία και περισσότερους από 60.000 σπουδαστές σε μέση ετήσια βάση. Λειτουργούμε με το μοντέλο της δικαιόχρησης (franchising) και η εταιρεία υπόκειται και στον έλεγχο του ομίλου. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι καταβάλουμε royalties για να απολαμβάνουμε τα προνόμια και τα δικαιώματα ενός πολύ ανεπτυγμένου ακαδημαϊκού συστήματος που παρακολουθεί τις εξελίξεις στην εκμάθηση των ξένων γλωσσών σε διεθνές επίπεδο, προσπαθεί να είναι πρωτοποριακό και να χρησιμοποιεί τις σύγχρονες μεθοδολογίες.  Εμμένουμε σε αυτό τον όμιλο γιατί παίρνουμε έτοιμα εφόδια, δηλαδή ποια βιβλία θα διδάξουμε, πόσες ώρες θα διδάξουμε το κάθε βιβλίο και σε ποιο επίπεδο, πώς θα γίνεται η διδασκαλία των γλωσσών. Όλα αυτά εμπεριέχονται σε ένα πρότυπο εκπαίδευσης που καθορίζεται από τον όμιλο της ΕΥΡΩΓΝΩΣΗΣ, που το διανέμει σε όλα τα τοπικά σχολεία της και το εφαρμόζουν. Οι καθηγητές που διδάσκουν αφού εγκριθούν από τη διοίκηση του τοπικού παραρτήματος, περνούν από γραπτές και προφορικές εξετάσεις στα κεντρικά του ομίλου ΕΥΡΩΓΝΩΣΗ, για να επιβεβαιωθεί η διδακτική τους επάρκεια και το επίπεδο των γνώσεών τους. Συνεπώς το διδακτικό προσωπικό ελέγχεται από δύο πλευρές και βεβαίως δοκιμάζεται καθημερινά στην πράξη, μέσα στην τάξη αλλά και κατά την επικοινωνία τους με τους γονείς», επισημαίνει στο PapagosDay ο κ.Αθανασόπουλος. 

Επίδοση μαθητών

Αναφορικά με την παρακολούθηση της επίδοσης των μαθητών ο κ. Αθανασόπουλος τονίζει πως «για κάθε ώρα που το παιδί παρακολουθεί το μάθημά του σημειώνεται η πορεία του. Όχι μόνο κάθε μέρα αλλά κάθε ώρα. Στην καρτέλα του κάθε παιδιού σημειώνεται τι έκανε σε κάθε ώρα καθώς και η επίδοσή του. Πού εμφανίζει πρόοδο ή υστέρηση. Όσον αφορά τη διδασκαλία υπάρχουν διαδραστικοί πίνακες και οπτικοακουστικά μέσα.  Επειδή αγαπάμε το αντικείμενο αλλά και την περιοχή όπου βρισκόμαστε, η επιτυχία είναι αξιοζήλευτη. Φέτος έδωσαν 23 παιδιά Lower, Advance και Proficiency, πέρασαν όλοι και οι περισσότεροι με έπαινο. Άρα γίνεται πολύ καλή δουλειά που ξεκινά από τις πρώτες τάξεις». 

Το εκπαιδευτήριο έχει περίπου 70 παιδιά εκ των οποίων το 90% φοιτά στα τμήματα της Αγγλικής και λιγότερα στη Γερμανική και τη Γαλλική. Παλαιότερα υπήρχαν  παιδιά που φοιτούσαν στην Ιταλική και την Ισπανική γλώσσα αλλά τώρα κυρίως λόγω οικονομικής κρίσης και ίσως διαφορετικού εκπαιδευτικού προσανατολισμού δεν υπάρχει προσέλευση. Επίσης η οικονομική κρίση έπληξε και το τμήμα εκμάθησης ηλεκτρονικών υπολογιστών, μιας και οι περισσότεροι γονείς εστιάζουν στην παροχή γλωσσικών εφοδίων στα παιδιά τους σε σύγκριση με την παροχή επιπλέον ψηφιακών γνώσεων.      


ΦΠΑ 23%...


Η έναρξη της φετινής χρονιάς, ωστόσο, μαζί με τα συσσωρευμένα προβλήματα των προηγούμενων δύσκολων οικονομικών χρήσεων, έφερε και το ενδεχόμενο της επιβολής του ΦΠΑ κατά 23% στα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια συμπεριλαμβανομένων και εκείνων της εκμάθησης των ξένων γλωσσών.  Όπως εξηγεί ο κ. Αθανασόπουλος, «τα τελευταία χρόνια, έτσι και αλλιώς ήταν δύσκολα για τους γονείς. Δηλαδή, υπήρχε δυσκολία στην αποπληρωμή των διδάκτρων. Ενώ πριν από μερικά χρόνια κανένας γονιός δεν δυσανασχετούσε να πληρώσει 400 ευρώ το χρόνο στις μικρές τάξεις των ξένων γλωσσών ή 1.000 ευρώ το χρόνο στα μεγάλα πτυχία, σήμερα οι περισσότεροι δυσανασχετούν, παρόλο που υπάρχει συμπίεση τιμών από την πλευρά των εκπαιδευτηρίων. Ειδικά στις μεγάλες τάξεις των πτυχίων παρατηρείται μεγάλη οικονομική δυσκολία από την πλευρά των γονιών. Η επιβολή του ΦΠΑ 23% καταστρέφει  τα μικρά, συνοικιακά εκπαιδευτήρια και τις σχολές, τα οποία θεωρώ ότι παρείχαν και παρέχουν καλή παιδεία και καλύπτουν κενά που δεν μπορεί να καλύψει η δημόσια παιδεία. Όσον αφορά τις ξένες γλώσσες είναι τόσο βασικές όσο και το πτυχίο ενός ανώτατου ακαδημαϊκού ιδρύματος. Η πολιτεία επέλεξε να επιβάλει ΦΠΑ 23% από 0%, κίνηση που θεωρείται εκδικητική προς την  ιδιωτική εκπαίδευση, μιας και κάτι τέτοιο δεν ισχύει πουθενά στην Ευρώπη. Από το νέο φόρο εξαιρούνται τα μη κερδοσκοπικά σχολεία, στα οποία έτσι και αλλιώς στέλνουν τα παιδιά τους οι πολύ εύποροι Έλληνες, οι οποίοι μπορούν και συντηρούν στα συγκεκριμένα εκπαιδευτήρια». 

Τα δημόσια σχολεία αυξάνουν τα τμήματά τους, αλλά δυστυχώς δεν έχουν βελτιώσει τις υποδομές τους για να υποδεχτούν τους νέους μαθητές με αποτέλεσμα την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού αποτελέσματος. «Πάντοτε έλεγα» τονίζει ο κ. Αθανασόπουλος, «ότι θα έπρεπε να έχουμε τέτοια παιδεία που θα καθιστούσε περιττά τα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια. Τη στιγμή που υπάρχουν προγράμματα στο δημόσιο σχολείο από τις τάξεις του δημοτικού για τετράωρη εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας για παράδειγμα, τα παιδιά θα έπρεπε φτάνοντας στο γυμνάσιο να έχουν επάρκεια γλώσσας, κατάρτιση και πιστοποίηση εκμάθησης. Αντ’ αυτού δεν  υπάρχει τίποτα. Δεν υπάρχει καμία συνέχεια μεταξύ των τάξεων του δημοτικού και του γυμνασίου όσον αφορά την εκμάθηση των ξένων γλωσσών. Τιμωρούμε και ακυρώνουμε τη λεγόμενη παραπαιδεία αφού φτιάξουμε πρώτα κάτι που θα την αντικαταστήσει επαρκώς. Αυτή είναι η άποψή μου. Δυστυχώς εξαιτίας του ΦΠΑ θα παρατηρηθεί και ένα άλλο φαινόμενο. Οι γονείς δεν θα αφήσουν τα παιδιά τους χωρίς ξένες γλώσσες. Θα προσπαθήσουν να τους δώσουν τα εφόδια της γλώσσας αλλά θα αναγκαστούν να κάνουν γκρουπ παιδιών στο σπίτι, με έναν καθηγητή με χαμηλό αντίτιμο στο δάσκαλο, χωρίς απόδειξη, «μαύρα», και δεν καταλαβαίνουμε ποιο θα είναι το όφελος του κράτους. Η μαύρη αγορά πάντα υπήρχε αλλά δυστυχώς  θα αυξηθεί». 

Σύμφωνα με τον κ. Αθανασόπουλο, ο υψηλός ΦΠΑ στην εκπαίδευση έχει πολλαπλές συνέπειες.  «Οι γονείς δυσανασχετούν με τις ηγεσίες της χώρας είτε είναι κυβέρνηση είτε αντιπολίτευση για τις προχειρότητες που κατά καιρούς ανακοινώνονται ξαφνικά και χωρίς καμία προετοιμασία. Σχολιάζουν αρνητικά το γεγονός ότι η επιβολή του μέτρου δεν ανήκει στις λεγόμενες μνημονιακές υποχρεώσεις και αυτό σημαίνει ότι στην Ελλάδα δεν θέλουμε την παιδεία και την πρόοδο. Η χρονιά θα είναι πολύ δύσκολη εάν επιβληθεί τελικώς το 23% ΦΠΑ.  Συζητάμε με τους γονείς, προσπαθούμε να τους βοηθήσουμε, γιατί είμαστε μαζί τους πολλά χρόνια. Θα πρέπει και αυτή τη χρονιά να την παλέψουμε ακόμα και με ζημίες μιας και τα τμήματα δυστυχώς συρρικνώνονται». 


Έφεση στις ξένες γλώσσες

Το θετικό είναι πως οι γονείς στον Παπάγο κατανοούν πλήρως την ανάγκη της εκμάθησης των ξένων γλωσσών. Οι γονείς παροτρύνουν και παρακολουθούν τα παιδιά και όταν υπάρχει πρόγραμμα συνέπειας από το σπίτι αυτό συνεχίζεται στο σχολείο και στην εκπαίδευση των ξένων γλωσσών. «Έχουμε παιδιά της Έκτης Δημοτικού που φοιτούν στο συνοικιακό εκπαιδευτήριο της ΕΥΡΩΓΝΩΣΗΣ Παπάγου και πήραν πέρυσι Lower», λέει με καμάρι ο κ. Αθανασόπουλος. «Είμαστε οργανωμένοι έτσι ώστε να υπάρχει θετικό αποτέλεσμα με τα παιδιά. Είναι σημαντικό τα παιδιά να κατακτούν τα πρώτα επίπεδα πτυχίων μιας ξένης γλώσσας σε μικρή ηλικία, γιατί διαφορετικά θα κουραστούν πολύ για να ολοκληρώσουν αυτές τις σπουδές». 

Λία Μακράκη, Ακαδημαϊκή Υπεύθυνος, πτυχιούχος Αγγλικής και Ελληνικής Φιλολογίας

Η κ. Λία Μακράκη με ηρεμία, υπομονή και κυρίως με πολύ αγάπη για τα παιδιά και τη διδασκαλία υποδέχεται εκείνους που ενδιαφέρονται να μάθουν τι ακριβώς προσφέρει η ΕΥΡΩΓΝΩΣΗ Παπάγου. Με βαθιά γνώση της ελληνικής και της αγγλική γλώσσας επαναλαμβάνει πως τα Αγγλικά είναι η δεύτερη μητρική γλώσσα για τα παιδιά και σαν τέτοια πρέπει να διδάσκεται. Όπως τονίζει, «παλαιότερα δινόταν περισσότερο έμφαση στη δομή και όχι στη χρήση της γλώσσας. Πλέον η γλώσσα χτίζεται και βιωματικά. Στόχος είναι η εξοικείωση με την ξένη γλώσσα». Υποστηρίζει πως η ΕΥΡΩΓΝΩΣΗ είναι ένα καλό οργανωμένο σχολείο εκμάθησης ξένης γλώσσας. Σύμφωνα με την κ. Μακράκη, εάν δεν υπάρχουν μαθησιακές δυσκολίες, καλό είναι τα παιδιά να έρχονται σε επαφή με την ξένη γλώσσα από μικρή ηλικία και από την Τετάρτη Δημοτικού να ξεκινά η εκμάθηση και δεύτερης ξένης γλώσσας. Τα Αγγλικά είναι γεγονός πως κυριαρχούν ως πρώτη ξένη γλώσσα. Ακολουθούν τα Γαλλικά που εμφανίζουν τάσεις ανόδου και έπονται τα Γερμανικά. Σιγά σιγά επιστρέφουν και τα Ιταλικά ως επιλογή δεύτερης ξένης γλώσσας. Η κ. Μακράκη επιμένει ότι είναι απαραίτητα τα στάδια εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας. Από την Έκτη Δημοτικού μπορεί να επιταχύνει ο μαθητής το χρόνο εκμάθησης και σε αυτό απαραίτητος βοηθός είναι ο δάσκαλος που διδάσκει την ξένη γλώσσα. Σύμφωνα με το ευρωπαϊκό πλαίσιο όλες οι γλώσσες έχουν τρεις βαθμίδες που διακρίνονται στις Α1 και Α2, Β1 και Β2, C1 και C2. Oι βαθμίδες Β2 και C2 ως τα ορόσημα εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας.      

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.